Presidentens meddelande

Åsa Bergholm

Presidentbrev 221220

Bästa Arosmedlemmar!

Nu närmar sig julhelg och snart ett nytt år. Förhoppningsvis väntar vila och trevliga evenemang i form av musik, umgänge och god mat för er alla.

Höstterminen har präglats av variationsrika föredrag och en glädjande närvaro på frukostmötena på Duvan. Sista frukostmötet var extra välbesökt då Mark Levengood höll ett inspirerande föredrag om sitt engagemang som UNICEF-ambassadör.

Klubben har valt in och välkomnat två nya medlemmar och haft ett inspirerande klubbsamråd med många bra idéer för framtiden.

Höstens stora begivenhet var festen ”Vive la France” till förmån för Ukraina. Med vår klubbmästare som anförare lagades det mat, hittades på lekar och Quiz, skrevs sånghäften och festen genomfördes genom insatser av klubbens medlemmar, deras partners och vänner. Vi var 65 personer, klubbmedlemmar, Rotarianer, Peace Fellows, vänner och anhöriga, som gladdes tillsammans och samlade in mer än 25 000 kr till Ukraina. Tack alla! Jag är oerhört stolt över vår klubb och den anda som finns!

Vi kommer att på olika sätt fortsätta stödja globala insatser för fred, sjukdomsbekämpning, tillgång till rent vatten, mödra- och barnavård samt utbildning och verka i lokalsamhället för god miljö, integration och stöd till utsatta människor. Nästa år kommer vi att ha fortsatt fokus på Ukraina och vi ska också dela ut vårt integrationsstipendium.

Ser fram emot att mötas nästa år på frukostmöten och andra trevliga sammankomster.

Önskar er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Åsa Bergholm, president Upsala-Aros Rotaryklubb

Presidentbrev 221220